2006年10月12日 星期四

後生仔的觀點

我班有一個情緒有問題的學生,kw,他的媽媽今天打電話來,希望老師幫一幫kw。原來kw向媽媽表示自己常常因欠功課而被老師罰抄,感到很不開心。kw的媽媽知道kw並沒有寫好手冊的習慣,所以自己不能幫kw檢查做好功課沒有,於是很緊張地打來求救,不幸地,這個電話由H接聽了。H收線後,走過來找我。

H:「kw阿媽話佢個仔感感感感感,所以唔開心,叫我地諗下辦法幫佢,又想社工輔導下佢個仔,等佢接受到自己唔做功課俾老師罰係應該嘅。但係我覺得阿kw係恃住自己個病就成日呢樣個樣。」

我:「 好簡單,叫坐kw隔離個yy同學幫kw睇下手冊有無寫好囉,yy好乖,應該ok,幫到kw嘅。」

H:「但係呢個唔係yy嘅責任喎,係kw嘅責任。」

我:「係,呢個唔係yy嘅責任,宜家係叫yy幫下kw啫。」

H:「但係都係無理由要yy負責架。」

我好想一腳伸死H:「都話唔係要yy負責呀,唔係叫你去恐嚇yy,話阿kw如果無寫手冊就罰阿yy,係邀請yy幫下d無咁叻嘅同學。」

H:「但係咪要yy無端端做多左野囉,好似唔係幾好喎。」

我夠無責任要幫你收拾殘局啦,咁我拍著你夠無端端做多好多野啦,咁我係咪應該唔再幫你呢:「咁咩野叫做幫呀?你d學生唔係個個都咁精靈架嘛,要d叻d嘅學生去幫下同學有咩問題先?(其實係講緊我同佢,事實上同學幫同學叫做熱心助人,同事幫同事,仲要係成日個隻,就叫做累人累己,其實H好應該響每個月份量度分d俾我啦)阿呢位家長(佢仲煩過d家長呀)。」

H:「我始終覺得呢個係kw嘅責任。」

我心裡面已經串晒字:「一係咁囉,你得閑又上下去睇下佢有無寫手冊囉,好無?除左咁,你有無咩好方法呀?」

H:「........,但係kw個阿媽話想叫社工幫手。」

我:「嗱,你又諗唔到方法,搵社工都可能係呢招架咋,而且唔係下下都要社工嘅,呢d小野,我地同kw傾下都得嘅,不過如果佢阿媽有要求,咪同社工講聲囉,咁你跟定搵yy呢?呢位家長。」

H:「搵yy囉。」

我:「我等陣同yy講啦,我見到社工就同佢講聲啦,搵到kw個阿媽(佢好難搵架)我會叫佢檢查手冊時簽番d名架喇﹗ok?唔該晒,唔該晒呢位家長下﹗」

終於完結本來只需十秒的對話。我心裡面又再響起一個問題:「幾時先到暑假呀?嗚...鳴......」


沒有留言:

張貼留言