2010年7月28日 星期三

旅遊書

去旅行少不免要帶本旅遊書旁身,但係我發覺宜家搵到既香港出版既旅遊書,都係好空洞既。佢地都係圖多過字,歷史欠奉,感情欠奉,似相簿,似blog,似一本攻略,係香港既讀者要求低,抑或d編輯要求低呢?奇怪既係,呢d作者出完一本又一本,似乎有市場喎﹗


睇過好多本旅遊書,作者都係去左八日十日就話出本書;去一個國家既一兩個城市又話出書;影一大堆相,每兩頁加上一二百字,砌砌埋埋就叫做一本書。講真,似我自己整果d旅行相簿囉﹗


外國既甚至內地既旅遊書,質素比香港出版既高好多班,無論景點數量既豐富度,資料既準確度,行程建議既可信度都好有份量。反觀香港既旅遊書,只能用兩個詞語四隻字黎形容:「自我、兒戲」。


每當去旅行前,我都會去睇吓書,香港既旅遊書,我從來只會用睇blog既態度去望吓,因為,如果想搵資料既話,通常都係「無」,尤其是當地既文化同歷史方面。


今年書展,發現兩本好書,一邊睇一邊好似有個好有學問既朋友響你耳邊不斷講當地既故事俾你知一樣,內容充實,文字精煉,寫來生動,非時下作者能及。



劉天賜既《旅途說書人》論盡多國史事及景點見聞;《大眼看倫敦》集中倫敦既時、史、事,睇完對呢個地方了解深左十八層呀﹗


*所以話呢,做作家,有d係有錢無地方洗,自資出品,有錢就有書;有d係因為有名氣,無論識唔識字都可以出完一本又一本;有d就係識人,同出版社有d關係,識寫吓野,又奇怪地有讀者喎,咁就繼續作家落去,一個唔覺意仲可能紅埋添﹗


有料既作家又未必有飯開喎﹗世事就係咁得意架喇﹗


2 則留言:

  1. 供求問題...宜家D人喜歡快餐,連旅遊書都要“快餐”。唔想睇字,有圖片、有地圖就夠。 此外,有幾多人真係好似妳咁會享受真旅遊,想去認識人地既“風地人情”呢!? 一係食嘢、一係血拼,攻略書啱晒佢地,所以就有市場囉!
    [版主回覆08/02/2010 10:25:00]你講得啱,但係個市場應該多元化d嘛﹗

    回覆刪除
  2. Good!
    [版主回覆08/10/2010 19:22:00]thx!

    回覆刪除