2009年9月11日 星期五

總是用這個來衡量

生於香港,長於香港,香港人永遠只會用錢去衡量事情,可惜我們已被這個錯誤的概念污染了,香港人還有追求其他的夢嗎?

朋友的女兒只有十歲,問我家住哪裡,家中有樓梯否,似乎我家有樓梯她才會考慮跟我交個朋友。我後來告訴她另一位哥哥家中也有樓梯,朋友的女兒很有興趣地追問哥哥的家有多少層,地點在哪兒……結果被我的朋友責罵了兩句才肯罷休。我真的弄不清她是虛榮還是對別人家中的面積感興趣﹗

我曾經跟一些不太相熟的小朋友交談,他們只會說這玩具很貴,那玩具很值錢,他的爸爸很富有,他唸的學校是貴族學校,他的朋友都住高尚住宅區……我很想問他們一句:小朋友,是誰教你重視這些的呢?你不是應該跟我談談什麼遊戲好玩、哪本書好看、你喜歡什麼卡通人物嗎?

朋友聚舊,總是互相問候近況,包括:搬到哪個屋苑呀?呎價多少?換了車沒有?什麼型號?轉公司了嗎?有加薪否?有升職否?隱藏的問候,都是跟錢有關。大家都用薪金、職級、住宅的級數、轎車的型號去評定朋友是否成功,但總沒有關心朋友腰纏萬貫之時是否快樂,是否身體健康。

有些朋友其實已經物質很豐裕,但總不肯放棄一些物質生活去換取一些用錢不能買的時光;總怕萬一錢少了,兒子的課外活動會減少,令他生活質素降低;總擔心自己賺的錢不夠兒子將來使用;總怕錢少了,不夠光鮮,兒子自尊心受損。說真的,未被成年人污染的小孩才不會考慮錢的問題,除非家裡真的一窮二白吧﹗小孩要什麼?他們只希望父母多點時間陪他們玩耍,一起學習,一起遊戲。父母們,請記著,孩子長大的時光一去不回頭,昨天在你正忙著為公司的老闆大人賺錢的一單生意東奔西跑時,你的小女兒正在做喜歡做的古怪動作,但當今天你有空在3G電話中跟她見面時,她已不再做那個趣怪的小動作了。我們可曾想過我們的父母都沒有留一百幾十萬給我們,但我們都能靠自己去完成學業、去找一份工作、去結交一位伴隨一生的伴侶、去快快樂樂的活了幾十年?難道父母們你們真的認為自己的子女是如此的無能,要靠你賺的錢去開創自己的人生?

孩子長大了,又趕著要把四年的大學生涯急急的在兩年半內完成,為的是「快人一步(到社會工作)理想(賺很多很多錢)達到」。校園生活不是要好好享受的嗎?工作是一輩子的事,但我們到了四五十歲還可以回到校園籌辦學生會、組莊嗎?校園生活不是一個經歷嗎?為什麼要急於把它完成呢?原因都是源於一個對錢的錯誤觀念。

孩子到社會工作了,一年復一年,生活就是為了工作,工作就是為了賺錢,賺錢就是為了為自己定位,讓自己被尊重、被肯定。當然,也有很多人是例外的,但大部分香港人都不是例外呢﹗

錢固然重要,但能真真正正地在世上活一場可能更重要,如果凡事都只用錢來衡量,那麼,人生就實在變得太悲哀了﹗

9 則留言:

  1. 非常同意, 但除了注意自身外, 對這個社會還可以做什麼?
    [版主回覆09/12/2009 23:14:00]教育下一代應怎樣過生活﹗

    回覆刪除
  2. 同意你的說法 .
    [版主回覆09/12/2009 23:15:00]多謝多謝﹗

    回覆刪除
  3. xie xie ni de fen xiang!  ni de wen zhang hen bang! xiao hai zui xiang de shi fu mu gen ta wan you xi, bu shi qu shen me de ke wai huo dong huo zhe bu xi, yin wei ta men zui xu yao de shi ni pei ta, bu shi tui ta qu shen me di fang, wo ye gan shou dao wo de hai zi yao de shi shen me? ta men xiang wo chang chang gen ta men zai yi qi.wo ye jue de gen ta men zai yi qi de shi hou shi zui kai xin de. dang ni zuan dao quan shi jie de qian, dan shi shen me dou mei you, na ni jiang hui shi zui ke lian de.
    [版主回覆09/12/2009 23:18:00]阿婆,你唔好再寫拼音啦,又無四聲音標,我要用一輪個腦至知你講咩,放左工唔想再用個腦喇﹗

    回覆刪除
  4. 我都唔想,因為人地屋企部腦無速成,又想快d回覆,又想慳d時間,體諒下啦!我真係時間無多呀!
    [版主回覆09/13/2009 17:19:00]時間無多成咁,一係就裝番速成,一係就咪用左d珍貴既時間去睇我呢d無謂野啦﹗

    回覆刪除
  5. 我同老婆最近既話題就係點樣可以賺少d, 緊緊夠糊口就可以...跟著用多d時間同峯峯同芊芊玩!!  光陰似箭...我地都唔想用左嚟賺多餘既錢...更加唔希望佢地既時間用晒嚟學18樣課外活動!! 有人可能覺得我地唔得腳踏實地、唔好好面對現實,但我都希望我兩可以一直堅持繼續做我地既"怪人"!! 除左賺少d...其實都好想移民!!  外國生活可以簡單一d, 起碼唔駛用 3萬蚊一呎既樓嚟做指標 !!
    [版主回覆09/17/2009 14:39:00]我支持你呀,因為我都係怪人呀,仲要係好怪添呀﹗
    搵咁多黎做咩唧﹗有朋友問:咩叫做夠用先?好簡單,有能力咪揸benz囉,差少少咪揸jazz囉,再無咁好時咪坐巴士囉,一樣去到目的地。
    其實生活簡唔簡單都係睇自己既,峯峯同芊芊對生活既概念就全靠你喇,爸爸﹗

    回覆刪除
  6. 好多落後國家既人,佢地出生就要為"生存"而奮鬥。(暫且先不討論點解係佢咁唔好彩而唔係我) 但係在我地物質豐富既城市人,竟然大部份都係為一d物質去競逐,你爭我奪、踩人抬己為既只係一個叫"富甲半山"的單位。名字非常庸俗浮誇,最慘既係好多都虛有其表只係自欺欺人既豪宅,實情樓下係6層高唐樓,撞口撞面係拾荒阿婆。依班人在我看來都只係"生存",而且比貧窮既人更加"低級"。(請原諒我既刻薄) 多年前我已經有一個想法係我要"生活",要活出我既生活。我都希望我可以令到峯峯同芊芊係活出生命,唔好做人個只係"生存"既人。
    [版主回覆09/18/2009 18:05:00]好同意你既講法,所以響我覺得我應該唔會餓死而且仍然有「生活」既情況之下,我決定做埋今個學年,然後去過我想過左好耐既生活,希望呢種夢寐以求既生活可以永恆不止,而唔會過一兩年就泡湯啦﹗

    回覆刪除
  7. 睇完你寫呢篇,令我想起有次我去屯門商場的洗手間裏,我看見兩個細細粒的小妹妹的說話(大慨十一、二歲),內容講另一位朋友仔:【車,阿邊個住公共的,而我地兩個住私人樓,叻過佢】,我聽完都有無限感慨,咁細個都有呢種思想
    [版主回覆09/20/2009 01:04:00]呢d咪又係俾d大人教壞左囉﹗

    回覆刪除
  8. 有意思﹗
    [版主回覆09/26/2009 23:21:00]深思深思﹗

    回覆刪除
  9.         N年代武林高手喜歡比武,千禧年代吾比\武咪比身家,可能龍的傳人關係.
    [版主回覆10/10/2009 23:58:00](Empty)

    回覆刪除